Александар Видојевић

 

Александар Видојевић

Александар Видојевић – млад, талентован виртуоз на гитари,  до четвртог разреда био је ученик ОШ „Димимитрије Тодоровић Каплар“ у Књажевцу.

Рођен је 7. децембра 1991. године у Књажевцу. Гитару је почео да свира са пет година, а први концерт је имао са шест година.

Аца је још као мали у рукама држао гитару, то му је била омиљена играчка.

Ово је Аца, када је имао годину и по дана.

Од 2000. до 2006. године, учествовао је на разним такмичењима у Немачкој, Србији, Аустрији и Бугарској. У том периоду освојио је шест првих награда, једну другу, две треће и многе друге, посебне награде.

Након пресељења у Немачку 2002. године, почео је да узима приватне часове гитаре код професора Светислава Маџаревића у Келну, наступајући на многобројним коцертима и учествујући на Међународном такмичењу гитаре  „Forum Gitarre Wien“ у категорији без ограничења по годинама.

С обзиром да је његово извођење привукло пажњу реномираног међународног жирија, препоручен је професору Жоакину Клерху у Дизелдорфу.

Годину дана касније, иако изузетно млад, са само 13 година, Александар је постао студент Жоакина Клерха у Високој школи „Роберт Шуман“ у Дизелдорфу.

Упоредо са студијама, Александар je учествовао на фестивалима и похађао часове мастера код првокласних наставника и извођача, попут Казухито Јамашите, Марка Тамаја, Костаса Коциолиса, Зорана Дукића, Јоргоса Патецоса, Александра Хаџиђорђевића и Анијела Дезидерија.

Александрове посете Србији, својој домовини, одувек су биле пропраћене концертима, интервјуима и живим извођењем на различитим мрежама.У свом родном граду, био је награђиван небројено пута за своја музичка достигнућа.

На питање ко је на њега имао највећи утицај, и на молбу да нам исприча неку анегдоту, Аца каже: „Наставник гитаре, Драган Илић, имао је на мене велики утицај, али не да заволим гитару, јер сам гитару волео још кад сам био сасвим мали. Његов утицај био је у томе да заволим класику. Живео сам у истој улици као и наставник, тако да су моји родитељи једном, онако успут, питали наставника да ли може да сврати код нас и процени да ли њихово дете има изгледа да постане гитариста. Да нагласим, ја сам тада имао пет година. Дуга је то прича и сасвим сигурно заслужује да буде испричана, другом приликом. Тај однос између наставника и ученика се развио у пријатељство и поштовање које и данас траје. У том духу, једна анегдота: мој први интервјуза ТВ Књажевац. Ја, дечак од шест година. Питају ме на кога сам тако талентован. Мој одговор: “На мог наставника, Драгана Илића“. Наравно, био сам мали и нисам разумео питање. Интервју је био уживо.“

TwoFourTwelve

Одељење II/2

Ментор: Гордана Јаневска, професор разредне наставе

One thought on “Александар Видојевић

  1. Повратни пинг: Александар Видојевић | ГОЦИНИ РАДОЗНАЛЦИ

Оставите одговор

